jag är vampyr

(och jag måste ännu en gång säga att Markus Krunegård är för jävla bra!)

Igår var det byfest här i Brunnsvik, ett jäkla tjohej för de med hembränt och importerad starköl från Danmark. Men nog hade dem slagit till på stort, dansbana med musik och ljus och grejer - mycket mysigt för ett antal berusade tanter på 60+. Men inte slöade jag heller, tonåring som jag är (nu när man fyllt vuxen måste man ju leva upp till sina förväntningar), jag dansade bugg med mor min till "säg inte nej, säg kanske, kanske, kanske..", ett jävla drag var det. Men mitt jobb på festen var nog att vara pressfotograf och ta bilder som nog kommer bli dyra i framtiden. Jag tror jag ska starta min egen tidning här i Brunnsvik med 45 läsare (45 innevånare = 45 läsare) i veckan och i denna tidning ska jag pubilcera det allra senaste.
Ny hundbajshärva i dockhuset!
Träden förstör sjöutsikten för samtliga husägare
Ulla går ut med den chokerande kritiseringen: "Hon kastade sina sopor i våran soptunna"

       

Jag har haft ma böfdäj-kalas för släktingarna tillsammans med tobbe (han fyller år om några dagar så vi delar på kalajset) idag. Mycket tårta, bullar, chokladbollar, snickerskakor och kaffebröd (kaffebröd? jag börjar redan prata gammalspråkigt!). Det roligaste med festen var att få presenter och slita upp paketpappet och jag fick pengar, underkläder (Björn Borg, JAJ!) och ett kamerastativ (som jag ännu inte vet om jag vill ha, jag kan byta ut det mot pengar och spara till ett objektiv istället, eller är jag helt crazy som tänker så?)

     

Kom-men-tera
Postat av: brunbjörn

behåll stativet!

2008-07-22 @ 11:29:31

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0