06:38

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
06:38 vaknade jag idag pga av att morgonsolen lös rakt in på min "säng" (det är egentligen en liten madrass på lite stål som kan ramla ihop när som helst, shysst av päronen att inte ge mig en bädd när man kommer hem efter 10 månader) och hettade upp denna bädd så otroligt att det inte gick att vistas i den om du inte var skinnlös.
Så när jag traskade upp för att fördriva tiden med att: kissa, dricka vatten, spela kort m.m så hittar jag mamma som inte heller kan sova för att det är så förbaskat varmt i sovtröja, luggen som sitter klistrad mot pannan för att svetten har tagit över och blivit massproducerat.
Så jag och mamma satt och babblade tills att klockan började närma sig halv åtta då vi väckte min bror, Tobbe så han blev delaktig i våran diskussion om.. någonting.
men nu (07:58) sitter jag med datorn och både mor och bror har nu somnat om och gör lite när-man-sover-ljud ifrån sig medans jag snällt får lyssna.


(lite snygga nostalgibilder från trippen med mamma i Paris)


Jag funderar på att installera TheSims2 på mammas dator, så jag har något att fördriva tiden med men första ska jag gå ännu en gång på toa, jag har för liten blåsa..
(varför  tog jag ens med TheSims2 hit, till Gävle förresten??)

Skepp O'hoj!


Uppt.
nu är det kväller och under dagens som gått så har jag:
Solat
Brännt mig
Handlat (imorgon ska vi baka bullar, JAJ!)
Ätit jättegod mat

Och nu är det Repmånad på kanal 4, välldans rolig film.
"Men Doris, du är ju full!"

Imorgon ska vi som sagt baka kanelbullar och "naturbars" och det ser jag och mor fram till mycket. Sist jag såg fram till att baka var dagen innan födelsedagen då mamma stod och gjorde klart det sista på Tårtan och bakade kanelbullar medans man själv stod bredvid och kollade och luktade och tog de mittersta skivorna (där det fanns mest smör och kanel) i kanelrullen när mamma inte kollade. Och varje gång sa mamma att jag inte fick och varje gång gjorde jag det ändå och varje gång kom mamma på mig och varje gång sa hon åt mig att jag skulle må illa och varje gång sa jag "nee-eej då" och varje gång blev jag illamående..

Så nu ska jag sova och åma mig över min brända hud.
Kaputt

Kom-men-tera
Postat av: brunbjörn

VI BAKADE OCKSÅ BULLAR! :D

2008-06-08 @ 16:34:17
Postat av: brunbjörn

VI BAKADE OCKSÅ BULLAR! :D

2008-06-08 @ 16:34:38

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0