BAAAAAAAAAAAAJS

Joel,

vilken kille.
4 år och han kan typ ett ord - "bajs".
bajsbajsbajsbajsbajsbaaaajsbajs bäääjs bäeeijzz bäiz baiz baise

Istället för snapsvisor (nu på midsommar) så blev det bara att alla sa bajs, jätteroligt. Alla höjde glasen och skrek ut bajs och hällde i sig den äckligaste dryck som alkoholisterna skapade, näst efter proteindrycker.
Joel gick med pappa några vändor runt huset och rastade "hunden" (hunden är en halvtaskig leksakshund som låter om man drar den på marken, det roliga är att den voffar melodin till glöggen Blossa. B-LO-SSA B-LO-SSA B-LO-SSA, GLÖGGEN HETER BLOOOSSA. den melodin voffade hunden så det blev: VOFF-VOFFVOFF-VOFFVOFFVOFF VOFF-VOFFVOFF-VOFFVOFFVOFF VOFF-VOFFVOFF-VOFFVOFFVOFF VOFF-VOFFVOFFVOFF-VOOOOOOOFFVOFF).

 

Tro't eller ej men jag, pappa och bror badade i storsjön runt nio-tiden - freezing!! Man kände verkligen hur blodet stannade och hur hjälplös man kände sig under ytan. Inte var jag redo för att prata pension heller, det var bara att göra bomben, "på det sjätte smäller DET!". För en 1000dels sekund så trodde jag nog att jag 1. skulle drunka 2. frysa ihjälp 3. bli äten av en haj.
Pappa tycker att det borde bli en tradition, att bada på midsommarkvällen. Jag kan verkligen tänka mig om cirka tio, femton år när pappa har blivit farfar och det är midsommar, skitkallt i både luft och vatten och barnbarnen står och grinar vid bryggkanten i bakdräkt och fryser så de skakar och läpparna har redan blivit lila för att det är så jävla kallt att börstvårtorna ska ramla av och min pappa står där, grå och skrynklig (med sånna där obehagligt korta shorts som gammla gubbar envisas med att har på sig) "nu jävlar hoppar ni i! Det är ju förfan tradition!".
Egentligen borde jag spara denna text för det kommer nog faktiskt hända, så jag kan visa den för honom för att kunna säga " haaaa-haaa-HA! Vad var det jag sa?"

  

Kom-men-tera
Postat av: sofie

hahaha, din pappa som gammal, låter exakt som min pappa

2008-06-21 @ 13:11:54
URL: http://sofieelizabeth.blogg.se/
Postat av: brunbjörn

jag firade min midsommar med att montera ner våra sänger, kasta tusentals med möbler, agera flyttgubbe med pappi och simon. Sen grillade vi på våran balkong. kul va? :P

2008-06-24 @ 23:25:25
URL: http://mattheweffect.wordpress.com

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0