bullgryta

Okej, nu har det varit mycket snack om midsommar men jag har bara 2 grejer att säga mer om'et.
1. jag och brorsan satt uppe till 4 på morgonen och spelade TP (jag vann)
2. när brorsan däckade i soffan med Bruce på högtalaren och Hee-man på tv:n när klockan var runt halv fem på morgonen och solen precis hade gått upp så begedde jag mig ut på vandring, jag kunde lix inte sova. Så jag bestämde mig för att dra en vals ned till bryggan och se på soluppgången, det var verkligen jättefint dock så blåste det ganska mycket så jag frös en aning men annars var det toppen. Skulle ha haft sällskap och mat, då hade det varit magnifico! (johanna vart fan har du tagit vägen?)

Men jag har då varit hurtig idag tycker jag, jag har krattat hela "trädgården", ätit hygglgit nyttigt (om man bortser från hallontårtan jag smällde i mig) och sprungit 3 km. Och jag badade idag igen (vi vet, midsommarbad = tradition?), lika kallt om inte ännu kallare än igår.
Det har varit väldigt soligt men blåsigt och jag har blivit brunare än vad jag var förut och mamma har fått 4 nyanser av brunt. mörkmörkbrun, mörkbrun, brun och orangebrun.

Ni vet Zoega's reklam med en tjej med killin' legs och en skitsnygg kille som gör kaffe och dem puttegullar och plötsligt öppnas deras ytterdörr och det pausas och det står: Hur slutar filmen?
Mamma har sitt eget slut på den filmen - detta kläckte hon ur sig unde rmin 2veckorstid i sthlm:
"Jomen så här är det, ytterdörren öppnas och där står en KAFFEBÖNA med en YXA!! Kaffebönan dödar tjejen och killen och det blir blod i kaffet. så slutar det."
jag måste säga att jag blev lite rädd för mamma efter det..

Imorgon eller på måndag så ska jag få upp lite bilder på bloggen och jag ska fräsha upp den, har ju haft samma gamla bilder nu i åratal. jag lovar, nya bilder ska det bli!


Piff'it with Modesty Blaze

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0