efter 2 veckors dans och shopping

Ni må ursäkta mig efter mitt icke-skrivande i över snart 2 veckor men jag har faktiskt varit bosatt i Stockholm med min kära mor. Och väl i stockholm så har jag huvudsakligen dansar på balettakademien 4 timmar om dagen i 9 dagar men utanför det så har det blivit shopping och mysiga lunchdejtar med mammamarie.

Det var så grymt roligt på balettakademien så nästa år så tvingar jag med Alex vare sig han vill eller inte. Balettläraren, Lottie var en jävligt skön gammal dam på 60+, ibland så blev det stopp i hennes mun och fick inte fram nå ljud så om man gjorde något fel ibland så skrek hon med en piiiipig röst. väldigt roligt.
Tanten var vigare än mig men tjockare och hennes utåtvridning var inte att prata om, rött och brusigt hår uppsatt i knut. En gång fick jag se henne i utsläppt, mycket vackert och välskött hår för att vara så gammal.
Så vill jag bli när jag blir en gammal vig dam, värsta Brigit Cullberg.
Modernläraren var väldigt mysig men inte lika som balettläraren, Emma hette hon (lätt att komma ihåg) och jag fick mycket positiv kritik av henne, vilket var roligt eftersom hon är ett proffs och verkligen vet vad hon gör.
Jazzläraren var min favorit för hennes koreografier var så himla roliga och hon i helhet var underbar, liten med mycket energi och alltid glad och skrattade och hon var väldigt pedagogisk - me like!

 


Nu i efterhand så är min kropp skör och fötterna förstörda men jag ångrar inget! Plus, efter mamma's Hårdmacka-med-skinka-och-keso-och-en-kopp-te-middag varje dag så har jag dessutom gått ned 3 kilo. 2 riktigt najsiga veckor.

Nu är det sill och snaps (inget snaps för mig då) som gäller och farmors otroligt goda laxrullar som jag och Tobbe kommer festa på.
Det regnar när vi går ut och solen skiner när vi går in och mamma tjatar på att vi SKA gå ut fast ingen vill.
Snapsen tar oss mot kvällens handlingar, blir det midsommarnattsbad eller somna till tv:n?

hejhopp nu är bloggandet igång igen!


Uppt.
Jag glömde ju nämna att min mor kände ångest över att ha handlat kläder för över en halv förmögenhet (i stockholm) så hon sa, kort och gott "Emma, vi måste handla kläder åt dig". Vad ska man göra? jag bara skiner upp med ett leende som räcker till månen.
Så efter att ha gått på rean i stockholm så har jag kläder så det räcker och plus att jag har spanat in lite clothes inne på H&M och BLÅ (btw. Carlings får ett stort minus, riktigt usla kläder. Valbofjortisarna skulle nog passa gott och väl där inne. Och för att inte nämna stigslund-brudarna - go crazy. Men vi med lite härligare smak på kläder, vi håller oss till Topshop och weekday).
Mor köpte följande åt mig:
två par jeans (midje jeans, ljusa och mörka)
jesus-/gladiator-sandaler
shorts
Emililönneberga-skjorta (som går nedanför knäna)
(
tacktacktacktacktacktackmammatackmammatackmammaTACK!)





Kom-men-tera
Postat av: brunbjörn

fan va ja önskar att jag hängde med!

2008-06-20 @ 16:07:37
Postat av: EMH

fan vad jag önskar att du var med!

2008-06-20 @ 22:40:30

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0