en emma för själen

Sedan jag var liten har jag alltid haft svårt för att tro att mamma, pappa, farmor&farfar m.m har varit unga. När man sitter med en stor låda i knät och kollar igenom bilder från 40-50-60-talet och farfar sitter bredvid och pekar och säger att den där gumman i pälsjacka och hatt var hans gammelfarmor då farfar själv på bilden är typ 3 år. Det går ju inte ihop!
Farfar har och kommer alltid att vara den där söta långa gubben i mina ögon, liksom med farmor. Hon hade platinablonderat hår som stod rätt upp och hade fina klänningar och bar nästan alltid kjol. Farmor's pappa (Sven) däremot var riktigt tjusig, han såg på pricken ut som en Maffiakille - med svart kostym och en svart hatt.
Jag hittade också några tjusiga bilder på min farsgubbe som 15-16åring med moppemusch, finnigt fejs och lite klitchig frisyr - och den muskelknutten blev mamma kär i (?).
Vi kom också in på mina barndomsbilder och jag måste erkänna att jag var faktiskt ganska söt som barn, väldigt charmig iallafall. Jag är naken på dem flesta bilder (det betyder antagligen att jag gillade att springa omkring naken eller att de hade dålgit med cash) med utsläppt brunt hår och mat i ansiktet och ögon som inte förstod vad som pågick. Men när jag var riktigt liten, typ 1 år, då var jag bara tjock med lockigt svart hår - inte näjz.



Idag var det carwash som gällde, jag rensade, tvättade, städade och fixade ff&fm's ena bil (det blir andra bilen imorgon pga. av spöregn) och det kändes väldigt Amerikanskt. Om man skulle pitcha upp situationen lite så skulle det ha varit en gammal bil från 60talet, tvätt tjejen skulle ha ett vitt linne med bikiniöverdel under och korta jeansshorts och carwashlåten skulle spelas på en gammal radio (ni vet den som är med i Hajar som Hajar? "at the carwash.."). Då hade det varit en redig jäkla biltvätt, jag skulle dock aldrig sätta på mig något så dylikt som vitt linne och korta jeansshort's men ni hajjar the point.
Jag spöade farmor i Canasta och hon spöade mig, vi drack kaffe, vi åt mörk choklad, jag knäppte kort på allt som lever i deras trädgård, jag dansade i smyg inne på toaletten, jag rotade igenom hela huset (det tänker jag göra imorgon också, alltid hittar man något nytt), jag smsade med jesper, jag smsade med helen, jag åt en korv, jag såg en humla, jag ramlade in i farmor's hallonbuske, jag snodde en jordgubbe, jag åt glass, jag hittade en cowboy-hatt från Rodos (pappas gamla) och jag tjuvkikade in i skogen.

   

Go n' grab it.

Kom-men-tera
Postat av: sofie

sött litet barn va du allt.

vi kmr till gävle snart :O :)

2008-06-24 @ 14:29:50
URL: http://sofieelizabeth.blogg.se/

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0