rumpan på kopieringsmaskinen

Nu har jag äntligen uppdaterat blöggen men lite fräsha bilder, eller egentligen kan man väl inte säga att bilden på Göran Persson är så speciellt fräsh men väldigt rolig.

Idag, som alla andra dagar har jag bättrat på brännan och saknat jesper. Han kom hem från sitt midsommarfirande på Väddö idag då jag åkte till farmor och farfar och ska spendera min tid här tills på Torsdag genom att tjäna pengar.
Jag har inte pratat så mycket om Jesper här, det är nog att det känns som om vi varit tillsammans så länge att nästan hela sverige vet (iallafall halva Gävle och Linköping).
Jag och jesper träffades på ett bad då min kära kompanjon Johanna (bujs.blogg.se) var med och iaktog hela händelsen. Vi blev tillsammans 15 augusti, 2006 (jag vet, jag vet.. En aning fjortis att ha datumet bestämt men hur ska man annars kunna fira onödiga årtal och få presenter och ursäkter för att kunna äta choklad i mängder?) och har varit det sedan dess och kommer nog vara det ett bra tag till. Jesper är "min bättre hälft" som min bror säger och nog den ansvarsfullaste, snällaste och artigaste person jag känner. Utan honom så hade jag säkert gått på någon rasslig jävla gymnasielinje (typ media eller saminternationell), varit tjock, lyssnat på svensk hiphop eller techno och varit allmänt ful och tjatig. Så tack Jesper!
Jo, han är älskvärd han.

Men imorgon så ska jag tvätta/städa bilar här hemma hos ff&fm, ska bli näjz att tjäna ihop lite pengar. Igår så tjänade jag ihop 200 kr (woho..). hoppas jag får en hel förmögenhet så jag äntligen kan få min systemkamera!
Om jag skulle få en digital systemkamera nu när jag fyller år så skulle jag nog vara hur lycklig som helst - HUR länge som helst. Jag önskar mig ju faktiskt ingenting annat. Så jag får hålla tummarna och tjäna ihop lite pengar till en Canon EOS 400D (eller Nikon D60).
 
   

tummen upp för Jesper, systemkameror, pengar och solbränna.

Uppt.
Okej, jag kollade nyss omkring på siba och jämförde lite systemkameror och jag kom fram till att den näst billigaste är ju hur bra som helst! Den heter SONY DSLRA 200K och är i princip lika bra som Canon EOS 400D. Den har mer i Megapixlar, den är lättare, den är billigare (Sony kostar 4709 :- och Canon kostar 5766 :-) och plus att man får ett objektiv till på köpet. Det låter nästan bra för bra för att vara trolikt, billigare, bättre, lättare.
Aja, jag har nu iaf kommit fram till att jag vill ha en SONY DSLRA 200K i födelsedagspresent :D

Kom-men-tera
Postat av: U!

ack ja, så små förvirrade skitlortar vi var! "ruben? leo? jesper? vattenpipa?" XD det var tider det. men nu har ni ju förfan varit tsm i snart två år! :o



speaking of annat, hur fan blire med arvika egentligen?!

2008-06-23 @ 09:41:19
URL: http://bujs.blogg.se/
Postat av: EM

jo jag vet, börjar jag bli gammal..? Är det snart tid för Volvo, rött hus med vita knutar och börja spara till barnvagnar och valpar?

Johanna, jag är rädd..

2008-06-23 @ 16:14:49

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0