som om jag hade nått bättre för mig

Idag har prio ett varit att rensa käre farmors land från ohyra och ogräs (tjihoo..) och det har väl inte varit allt för roligt - tråkigt, ont i knäna och att höra dera grannars fantastiska intresse för hur mycket en bil kan brumma och dåna på en kvart är inte alltid det bästa. Men när man slår på P3-Christer på radion så blev det mycket bättre. Dem snackade om konstiga saker som hänt längs/vid/på vägarna här i världen. En tjej hade fött barn på vägen, en kille stod och visade snoppen vid en vägkant och en tjej hade åkt iväg med bensinslangen (från bensinstationen) dinglandes fastkorkad på bilen. Så några skratt blev det i värmen, den tillfälliga tråkigheten och brummandet och plus att jag tjänade yttligare 500 kronor på't. NJZ!

Eftersom min Ipod har dött pga av mitt dåliga jävla minne att ta med laddaren hit till ff&fm så har jag de sista nätterna filosoferat på allt möjligt.
"Varför är inte godis nyttigt? Varför är inte brocolli onyttigt? Varför måste folk låta när man vill ha det tyst? Varför vill folk att det ska vara tyst när man vill låta? Varför får man inte busringa, när det bara är roligt och busigt? Jag borde färga håret grönt bara för att se hur det ser ut. Jag borde skaffa massa peruker. Gud, vad jag saknar en massa personer, jesper, helen, per, agnes, johanna, mamma&pappa, jultomten och folket från linköping. Vilken tur att youtube.com finns. Jag borde gymma mer. Jag borde köpa mer kläder. Jag ska jobba och spara ihop till en systemkamera. Undrar vad jag blir när jag blir stor? Kommer jag och jesper fortafarande känna varandra när jag blir skrynklig? Jag borde göra någonting åt min otroliga mörkskräck. Jag vill gå på Arvikafestivalen.. Nästa år blir jag ARTON!! Vill jag ha körkort då?"

   

Håkan Hellström är bra, lyssna på honom.

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0