Tinnerbäcksbadet med chokladdröm

Även fast vi "nästan" hade ledigt så åkte jag till skolan för att göra Nk-uppgiften som jag sedan tänker göra klart imorgon sista lektionen och därmed har jag gjort klart den sista läxuppgiften i årskurs 1
- AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! så jävla härligt! jag kan inte fatta att jag, JAG, lilla Emma Andersson har gått ut ettan. Och jag kan verkligen inte förstå att gubben min, Jesper börjar sista året på gymnasiet nästa termin, dä ä hält shjukt!
Jesper är förresten i Italien as we speak och jag kunde inte vara mer avundsjuk! Emma vill också åka utomlands men av allt så vill jag ju träffa gubben.

Efter plugget åkte järngänget till Tinnerbäcksbadet och badade med stekande sol, väldans trevligt men ganska sorligt. Jag kom på att detta bad kan vara det sista bad jag tar i linköping denna sommar för jag åker till Gävle nu på Torsdag och sedan så är jag där tills skolan börjar igen och det är i Augusti, ett bra tag härifrån.
Men som tur är så har jag INGET att göra i sommar så jag ska gassa i solen och blogga eftersom vi nu har fått internet uti vårat nybyggda hus - jaj!

           


Uppt. senare.
nyss så plingade det på våran dörr och min bror öppnade och det första man får se är en liiiiten, liiiiten utlänsk tant med kjol ned till anklarna i något blommigt mönster och en stor rosa skjorta och en liten sjal runt huvudet med glasögon med så starkt glas så ögonen blev 5 ggr så stora än vad de egentligen är.
Och denna tant började prata på något shallashealla språk och började peka in i Tobbes (brors) rum, Tobbe bara står som ett frågetecken och verkligen håller inne skrattet som håller på att brista ut, jag själv satt här vid datorn och iaktar allting och undrar vad fasen är det som försergår?
Sedan så börjar denna tant gå in i Tobbes rum och Tobbe följer snällt efter och då ställer sig tanten och pekar på Tobbes fönster som står öppet.. ??

Tanten trodde att Tobbes fönster var trasigt som stod så öppet och hon var orolig för våran skulle att det skulle ramla ned, ganska gulligt men konstigt tänkt.
tack tanten!

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0