get up, stand up

Jag vaknar upp 06.00 och upptäcker att jag är 5 sekunder från att kissa på mig (jag drack väldigt mkt vatten innan jag somnade) så jag rusar till toan och sitter där i ca 5 min för att jag håller på att somna om och om igen (på toan!). Nästa gång jag vaknar så kan man tro att det är i rättan tid men nej, då har jag försovit mig med en halvtimme så jag flyger upp ur sängen, halvt sovande fortfarande, äter min frukost (som jag fick en hostattack utav), borstar tänderna och är på väg att gå ut då jag upptäcker att jag det enda jag har på mig är sovtröja + trosor. Så jag får springa in i lägenheten igen sätta på mig min bad/sommar-outfit (plus mina underbara flipflops) och traska iväg till plugget.

Väl i skolan så började vi med pilates, hur skönt som helst. Det var bara en sak som min lärare sa som jag störde mig på "stäng kroppsöppningarna". Hur jävla äckligt låter det inte? Det ända jag får upp i huvudet är att jag ser en människa sitta och knipa rumpan tills huvudet blir så rött att man ser blodådrorna i pannan och tänderna bits ihopo så hårt att de snart går av.
Bättre morgnar har jag varit med om.

I skolan fick vi leka Jamaicaner, lyssna på Bob Marley och låtsas röka brajja - riktigt najs må jag säga.
När jag kom hem så la jag mig i solen och somnade där så nu blev jag ännu brunare, vilket jag inte alls klagar över. PLUS att jag har fått mina fräknar nu, gladare kunde jag inte blivit. Så nu ser det faktiskt bra ut med det ljus/orang/bruna håret bra ut tillsammans med min lilla ytliga solbränna.
Konstigt nog så har jag lättare för att bli brun nu än förra sommaren, då fick jag steka ett bra tag innan jag fick någon färg och då blev jag bara röd och hade jag tur så övergick det i brunt och inte flagnade av som det annars alltid brukar göra. Nej, men så nu blir jag faktiskt brun efter en kort stund i solen och det är jag väldigt glad över - tack mamma!

image42

Det blev till att äta resturangmat idag (eller, resturang och resturang. Det är ett ställe runt studentbostäderna här i linköping som heter Hg som lagar god och billig mat). Det blev en riktig god hamburgare med fettiga pommes frittes, det blir till att leva på vatten och bröd resten av helgen.

Nu, äntligen har jag gjort klart allting till min svenska redovisning, förbered er på thermohalin cirkulation!
Pojken åker ju till Italien imorgon och jag är riktigt avundsjuk, eller egentligen inte, för det enda han kommer göra där är att jobba (jobba när man är utomlands, låter helt freaky) men jag är fortfarande avundsjuk att han ska åka till Italien och bo hos någon sliskig italienare. När han kommer hem är han säkert brun som en pepparkaksgubbe också, jag får steka på i solariet så jag är en aning brun när vi träffas.

Imorgon är det rixfm-festivalen som gäller fast jag kommer nog dit för att träffa folk och för att kolla på Patrick Isaksson (den enda artisten som man kan lyssna på, på den där jäkla festivalen). Det blir jag, sofy, brunbjörn och Mia som kommer rocka loss. Jag är riktigt tajj på att cykla till Berg på lördag och bada och sedan chilla med grill och sofy på kvällen, om det händer av så kommer det bli riktigt najs!


Kom-men-tera
Postat av: sofy

cilla hos mej ! PATRIK!

2008-05-30 @ 23:24:16
Postat av: Anonym

ja, våran älskade patrik..

2008-06-01 @ 09:21:46

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0