blektaögonbryn

Hej alla goingar, här i stockholm är det snöstorm och när jag gick hemifrån idag runt 07.00 så snöade det som bara den, kolsvart på himlen och superkallt! Undrar om det är lika kallt hemma i Gävle som här, antar det med tanke på att det är uppi "Norrland", lite patetiskt att det ens tillhör Norrland när man kan jogga fram och tillbaka till Uppsala (nästan).

Nej, men en förklaring till varför inget igår skrevs är för att jag åkte på ett självmordspendeltåg hem igår (två personer hoppade framför pendeln i Huddinge när jag var på väg hem från skolan) och jag tyckte det var lite obehagligt och plus att jag spenderade tiden till att bleka mina ögonbryn (!!!) och då blev dagen bara slapp och inget skrivande men lite blekande!

Nu gjorde jag en riktig budget-version av blekning av ögonbrynen; vissa går till frisörsalonger och betalar 600 - 700 kronor för att få "den rätta färgen" och vissa (JAG) köper ash blonde permanent hårfärg från H&M och kör sitt eget race. Nog att det gjorde lite ont och sved av färgen men vill man vara fin då får man lida pin för det också! Det jag gjorde var att jag blandade färgen helt vanligt som det står i bruksanvisningen och sedan så "gnuggande" jag in färgen med tuben i brynen och lät det vara så i ca 30 sek/1 min och sedan tvättade jag bort det om gjorde om samma veva ca 4-5 ggr tills jag blev nöjd. Sista gången jag hade på färgen så sved huden riktigt rejält men det är endast för att blekningen tar så grymt på huden och speciellt för att huden runt ögonen är väldigt känslig, och även sista gången jag hade på färgen så smetade jag ut den ganska rejält så att alla småhår kom med och inte endast de rejäla och tjocka (så nu behöver jag förhoppningsvis inte noppa ögonbrynen på ett tag, score!)

så här ser de alltså ut nu
och dessa är dåliga bilder men så såg de ut innan!

Kom-men-tera
Postat av: ujs

På juldagen tycker jag att det borde vara fest för oss med bleka ögonbryn.

2010-12-18 @ 07:48:22
URL: http://uujs.blogspot.com

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0