ettellerannatsätt

Toodles, är tillbaka hemma från att ha varit i "julstressen" som aftonbladet så fint kallar det. Själv tycker jag att det är lika tomt på stockholms gator som inne på Fico, i gävle, dagarna innan löning - inte en själ. Innan allt bombarderande så fick man armbåga sig fram inne på tvärgatorna vid drottninggatan och nu kan man göra en Sound of Music-spinoff utan att nudda någon, kanske att man råkar knuffa till en stackare som tigger pengar, mat eller (som de ärliga) sprit.

Efter att ha kollat på den makalöst sexiga Joaquin Phoenix i Gladiator så däckade jag och anton i sängen och vaknade till Vinterstudion där Anja Pärsson och Lindsey Vonn åkte alpint, efter att ha druckit det äckliga morgon-popcornkaffet och lyssnat på Så Mycket Bättre-listan på Spotify så åkte jag och anton ner till Kungsholmen för att luncha med mamma, mormor och moster som var där över dagen och julhandlade. Vi åt lite italienskt på "Dolce Vita" och tanterna fick i sig en aning för mycket vin innan vi promenerade ner till stan där mamma äntligen fick skämma bort sin dotter innan jul!
På något sätt (ett eller annat), när man inte har pengar så fick man på sig ett par skor och en supermysig ring - tack mamma!

Jag kan även glatt meddela att vi (och alla som hälsar på) slipper dricka vårt grymt äckliga kaffe, som smakar popcorn vilket jag inte tror är meningen, då jag och anton fick en hundring att köpa NYTT kaffe för! Så äntligen står vårt fina Gevalia mellanrost och väntar tills kvällssuget trånar, nomnomnom...

mina favortiskjorta från weekday utan axeltyg
ring (Iris Hantverk) + skor (DinSko)

(och nu: Narnia forts.)
Låttips: Miike Snow - Animal

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0