I'mnosuperman

Morsningkorsing i galoppen! Nu var det allt på gränsen till att bloggen lades ner pga inaktivitet så jag tänkte "äcsh, vafan hä ä ju kul å skriv" så jag jag satte på mig ett underställ, stack ut och sprang, drack kaffe och kollade på maaaaaassa andra bloggar tills jag äntligen kom på lösenordet på blogg.se och taadaah här är jag, äntligen (om man nu vill se det så).

Nej, men en uppdatering i punktform då:
  • Jag har jobbat hela sommaren på ett demensboende hemma, inte så farligt faktiskt. Hemskt läskigt och obehagligt i början men allteftersom man började känna tanterna och gubbarna så blev det bra mycket lättare att ta hand om dem!
  • Jag har varit i New York (anton också, dock ej samtidigt) och det var aaaweesoomee så jag och mor har bestämt att pappas 50årsfirande ska ske där. Det spelar ingen roll om han inte tycker desamma, vi ska dit.
  • Anton berättade att han kom in på sjuksköterskeprogrammet i Stockholm så jag sökte några strökurser, kom in på Statsvetenskap A och vi flyttade till till Bergshamra, 10 min med tunnelbana från centrala stockholm, i en liiiiten liten etta på 24 kvm.
  • Jag pluggar som sagt Statsvetenskap A och allt handlar om politik, demokrati, stater osv. Det låter sanslöst tråkigt, jag vet men efter ett tag så fångas man faktiskt in i det hela och allt blir överkomligt med tiden, ett plus i kanten är även att det är ganska intressant.
  • Jag har en iphone - wop wop, inte för att det är så speciellt men jag är så grymt fascinerad av att jag kan ha facebook OCH spotify i min lilla mobil! Jag har dock inte döpt den, det borde jag göra..
  • Jag gick och blev impulsiv och har faktiskt klippt av mig håret! Från att ha tuttlångt mörkt hår så blev det superkort och BLONT. Dock kommer jag klippa det ännu mer och färga det till rött efter jul så pengarna rullat in fint på kontot igen.
Meneeeh, förutom sthlm, håret och mitt nya kaffeberoende så är nästan allt desamma. Gävlemålet kanske har tynat ut lite men förändringar är bra, eller?


min lilla förändring

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0