pendeltåg

Igår efter att jag insett att jag hade alldeles för lång tid kvar på biblioteket i skolan så bestämde sig min kropp för att jag skulle få magont och feber och då var klockan runt ca 12:30 så jag tänkte att jag hoppar på pendeltåget hem igen eftersom jag ändå hade läst allt jag skulle i kurslitteraturen till den föreläsningen så jag tyckte att jag kunde hoppa över en enstaka föreläsning.

Så jag packade ihop min lilla MacBook, alla böcker och gick mot pendeln och självklart så missade jag tåget som gick 12:44, så jag fick vänta ute på perrongen i ett iskallt Flemmingsberg på tåget som kom 12:56 istället. Jag hoppade på det och blev sittandes hos två äldre tanter och en kille med ful mössa, tåget åkte väl i ca 3 minuter innan man hörde ett vagt dunk och sedan ilande bromsar tills tåget tvärstannade halvt in på stationen i Huddinge. Nästan direkt efter att vi stannat så ropade de ut i högtalarna "att en olycka har hänt och vi kommer bli stillastående tills räddingstjänsten kommer", och jag hade inga problem med det för jag hade inte bråttom någonstans men killen med fula mössan började sucka högt och mumla för sig själv att "ja, men det var väl jävla typiskt.." osv.
Sedan så satt vi väl fast där i ca en halvtimme tills de pratade om att evakuera hela tåget och fråga en av de äldre damerna om vad de ropade ut då hon inte hade hört och då förklarade en av killarna i vagnen att vi var tvungen att lämna tåget för att de troligt har kört över en människa.
Så till slut fick vi lämna tåget, hoppa av mitt vid järnvägsspåret där poliser fick hjälpa folk ner då man hoppade ändå mer än 1 meter ner till marken, sedan fick vi gå "på led" längs tåget tills man kom upp till perrongen där en polis stod och visade vart man skulle gå och då passade killen med fula mössan på att fråga vad som hade hänt och då svarade polisen med att det var folk som hade hoppat framför tåget och när jag kollade på rälsen där tåget stod så kunde man se hur kläder hade rivits av och det var blod osv, inte så trevligt.

Till slut så evakuerade de hela perrongen så man fick stå på andra sidan vägen och vänta på bussen där man kunde se hur de höll på att rota under tåget, men jag valde att inte titta då jag kan anse att det är grymt obehagligt. Väl på plats fanns helikopter, som en person fick åka iväg med - som jag antar fortfarande levde för den personen var dem väldigt snabba med att få iväg medan den andra personen tog ett bra tag att få fram under tåget och de hade redan lagt filtar över hela kroppen och de drog båren sansat tillbaka till ambulanserna, så jag antar att den personen redan hade dött på platsen.
Sedan blev jag bara irriterad över att igen berättade om hur man kunde ta sig vidare från Huddinge in till stan, det kom bara en ersättningsbuss och poliserna var inte till någon hjälp utan åkte därifrån så fort de kunde. Jag, liten yngsling från Gävle vet ju inte hur man kommer in till Stockholm C från Huddinge via buss?! Till slut kom jag hem ändå välbehållen, dock fryssen men det löste sig med en dusch!
Läskig dag, obehaglig upplevelse.
Skönt att det snart är Jul ändå.

Kom-men-tera
Postat av: Tove

Ysch!! Hoppas du mår bättre. Snart mys!

2010-12-17 @ 18:00:35

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0