wecanbeheroes

Nu sitter jag i soffan, dricker te och lyssnar till riktiga snyfthistorier på tv4 där det visas SvenskaHjältar-Gala och jag tänker bara på vilken otrolig hemsk människa jag är i jämförelse med dem som räddar drunknande flickor, små thaibarn utan föräldrar, tanter som ligger 3 dagar (!!!) med bruten lårbenshals.
Det ända jag har bidragit med, det är att säga till någon som tappat vanten efter sig på gatan och hållit upp dörren för tanter. Mer än så har jag inte bidragit till det svenska samhället på den etiska och moraliska planet, men grejen jag frågar mig själv när jag kollar på den översnälla Levengood, alla superduktiga människor och alla gråtande kändisar är; skulle jag våga göra något om något skulle inträffa?
Jag menar, skulle en kvinna bli våldtagen helt öppet på stan så tänker jag att "någon annan gör väl något, någon starkare" och jag skulle, helt ärligt inte våga göra någonting och så tror jag många tänker och jag kan faktiskt bli arg och besviken på mig själv att jag tänker så, för om det var jag som låg där skrikandes så är det klart som fa-an att jag vill att någon ska ingripa. Det är sådan dubbelmoral i mitt huvud men när tillfället väl äger rum så är det väl bara att hålla tummarna att man agerar, på rätt sätt dessutom.

MEN! För att inte vara alltför djup så att man får sig en tragisk tankeställare så tänkte jag visa lite hur det ser ut på våran superlillabostadsyta, när man hälsar på hos oss får man tänka "finns det hjärterum så finns det allt stjärterum + 2 datorer samt dusch"!

badrummet med handdukar från antons päron bl.a

vår ovanligt fina tvål, enligt mig

ett vardagsrum & anton från "hallen"

antons morfar, Kalle hänger fotbollsfint i den lille hall

våra otroligt fina Andy Warhol-tavlor som anton köpte i New York

vårt lilla "titthålsfönster" med ett balfoto på mig och bror som mor envisades med att ha, vad gör man inte?

vår grymt stora och sköna säng (powerade-vattenflaska har på något vis blivit ett måste)

thermomuggar som vi fick av antons far med sjömans-tatueringsmotiv


Så detta är vårt lilla kryp in och mysigt är det! Plus att vi uppgraderat allting lite mer juligt med adventsljusstake, julstjärna, julblommor och en påse full med massa julklappar som ska bli kalaskul att ge bort till alla (ålderstecken?)!

Kom-men-tera
Postat av: sophie

"spriiiing allbeeert!"

(jag älskar ert fönster)

2010-12-14 @ 13:12:24
URL: http://sophieelizabeth.blogg.se/

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0