FILTER

"Åh Sebastian, visst kan vi ha varit menade för varandra"
Mitt piano – Filter

Låten Filter med Mitt Piano, tycker jag är så grymt mysig - den kan man ligga i sängen och lyssna på medan man saknar någon eller myser med pojkvännen. En typisk mys-med-eller-sakna-någon-låt.
Idag så åker jag iväg till Brunnsvik med päronen, det är där vi har vårt lill hus - mitt ute i absolut ingenstans. Brunnsvik är en liten by där det mest består av sommarstugor men det är ca 20 hushåll som är året-runt-boende. Vill man kunna få rinnande vatten, kunna duscha eller spola i toaletten så får man ringa ett företag som gräver ner en slang och en tunna som töms en gång per halvår och det är inte kul när den där toatunnan är fylld för då får man duscha på max 3 min, kissa en gång per dag och att tvätta händerna är bara att glömma.

Så dit ska jag ikväll och sova över och sedan hjälpa de gamla med att laga mat till vår midsommarfest! Och som vanligt så har vi våra traditioner när det gäller midsommarafton:
* Jag, bror och pappa badar i sjön
* Mamma och bror blir osams när vi spelar sällskapsspel
* Pappa försöker komma på vad intelligent egentligen betyder
* När spriten är slut vid midnatt så tas glöggen fram
Tråkigt bara att Anton inte får vara med att uppleva dessa fina, fina.. händelser.

Kom-men-tera
Postat av: tove

Ånej, jag tror att bara en av traditionerna uppfylldes! Men flera nya, än mer fantastiska skapades ju... =)

2010-07-06 @ 00:12:24
URL: http://tovestrosor.blogspot.com

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0