madmen

Jag skyller på skolan. That's it.
Den här veckan har varit tuff, vem sa att utbilda sig till journalist inte är jobbigt? Det är sjukt kul! Men tufft och jobbigt. Vi har börjat runt 9-tiden varje dag och gått till fyra - sex, ibland utan kaffe dessutom! Men med superroliga föreläsningar, roliga uppgifter/övningar och småskojiga böcker som ska läsas.

Jag har blivit helt fast för MADMEN-serien, tänk att kedejröka och konstant dricka alkohol kan se så jäkla snyggt ut. Jag fick låna tre boxar av serien av min underbara mor när jag var och hälsade på i Gävle över helgen, jag fick även tre par skor av min kära mor. Mycket snygga, mindre komfortabla men riktigt snygga - speciellt tills att kalla tråkiga snön försvinner. Tro mig, jag gillar att åka skidor och dricka varm O'boy i täckbyxor och allt sådant vinter/snö-mys men i Stockholm gör sig vintern inte så bra, den är liksom otymplig. Den orsakar så kallat "kaos" med tågen, tanter ramlar, barn får grus i ögonen och det blir slask öv-er-allt, slask, slask, slask.

I alla fall, 3 boxar av MADMEN är det jag kommer syssla med i helgen. Det och att sova, jag har inte fått sovit ut i över en vecka känns det som. MADMEN är schysst och riktigt snyggt gjort, när jag får längre hår ska jag också sova med rullar, ha knälång ljusrosa sovklänning och bombadera läpparna oftare med rött läppstift och ha fina håruppsättningar. Åh, ljuva 50-talet.


Åh justja, jag har nu mera ett Medmera-kort från Coop. Vuxen? Check.

Kom-men-tera
Postat av: Toob

Just det, du får gärna ta med min box (säsong 1) när du kommer ner i helgen.

2011-02-08 @ 12:43:13

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0