chokladmilkshake

Idag har varit en bra dag, jag gjorde (för första gången) milkshake - som var hejdundrades god -, jag gjorde seminarieredovisningen idag som gick galant, jag upptäckte efter en springrunda att min kondis är grymt mycket bättre än vad den någonsin varit förr (TJO!).

Ett minus för dagen är att jag har väldigt ont i vänsterfoten samt höger knät då jag drog Stockholms finaste vurpa inne på T-Centralen på väg till pendeln, skolan. Jag vrickade foten så jag föll ned och slog i knät som fick en fin bula och foten blev gul och uppsvullen (men det är en anledning till att ge mig mer cred till att jag sprang idag även!). Ett annat minus är att min kära Nina sticker till USA imorgon och är i Vermont i ett halvår med sin pojke, Erik som kommer hålla till i New York och jag fick säga hejdå till henne idag, usch och fy! Men skoj för henne, jäkla tur att skype finns.

Nej men tillbaka till min goda milkshake, jag fick en stavmixer i julklapp av bror + svägerska (även kallad T&T) som jag verkligen inte kan sluta använda, så jag skulle testa på att göra milkshake efter att det diskuterades med Kajsa. Och eftersom jag är kvinna så är jag chokladbenägen och därmed blev det en chokladmilkshake.

Efter att ha hällt i mig supergod shake så blev det en tupplur, lite tvättid och en springrunda som fräschade upp hela mig och efter en välbehövlig dusch så sitter jag här nu och dricker gott kaffe, åh bra dag!

(basker, H&M. skjorta, H&M. tjocktröja, Loppis - älska loppis! + supergod milkshake med chokladsås i)

2 portioner
- 6 dl vaniljglass
- 3 msk mjölk
- 3 msk Oboypulver
- chokladsås efter behov (a.k.a mycket)

Sedan mojsar man ner allt i en liten behållare, går mainiac med stavmixern och häller upp i glas + sugrör = MUMMA


Kom-men-tera
Postat av: soff

sv: Ewan är en HOTTIE, I agree. men på favoritskådisar TOP 10 fick tyvärr många hottisar ryka :(

2011-01-11 @ 22:58:45
URL: http://sophieelizabeth.blogg.se/
Postat av: tove

Hör det till när man läser franska att man ska se sådär fransk ut?



Fint att mixern kommer till användning! På tal om mixer, igår sa Tobbe (fråga mig inte varför) "ska vi skaffa ett mixerbord?" och jag kopplade verkligen inte utan trodde han menade ett bord som man har sin mixer på eller ett bord som enbart är en stor mixer eller nåt.

2011-01-12 @ 16:50:09
URL: http://tovestrosor.blogspot.com

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0