rubriker

Idag fick jag lite kurslitteratur från Statsvetenskapen såld, nice. Dock var killen, som jag sålde allt till mycket komplicerad så att jag missade pendeln till skolan och kom sent, den här dagen - igen.
Vi hade föreläsning idag om rubriker och notiser och hur man ska skriva en rubrik så att "läsaren vill springa in på pressbyrån och läsa sig galen i den", som föreläsaren sa så fint. Nejmen, lite maffiga och saftiga Aftonbladet-rubriker fick vi veta om hur man skriver, fick även en uppgift/övning som ska vara klar nästa måndag - där vi har texter utan rubriker som vi ska skapa.

(vy från cafét i kulturhuset och lilla mig i pojkskjorta, weekdaylinne och glasögon)

Efteråt gick vi ett gäng på bok-färd över halva Stockholm och hittade i alla fall en bok som vi behöver, men det hela slutade med att jag och Sarah (en tjej i klassen) satte oss på Kulturhuset, snackade tatueringar och tog en kaffe.

Nu ska jag dö lite och bläddra igenom lite böcker som ska vara lästa tills imorgon, tjupp!

Kom-men-tera
Postat av: tove

du verkar ha så härligt liiiiiv!! vad bra att du börjat uppdatera ofta.



kram pårej!

2011-01-31 @ 21:17:18
URL: http://tovestrosor.blogspot.com
Postat av: joäna

kurslitteratur = högvaluta.

2011-02-01 @ 22:27:08
URL: http://uujs.blogspot.com/

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0