svettmellantårna

Nog med att jag aldrig svettas om fötterna, men nu är jag så grymt nervös att svetten inte går att hålla tillbaka (jag vet, fräscht eller hur). Tanken var att jag egentligen skulle gå upp vid 07.00, för att gå hemifrån 08.00 och komma till skolan vid 09.00 för att fortsätta plugga till tentan. Men, med tanke på att jag var klarvaken vid 06.00 och inte kunde tänka på något annat än "tänk om jag kommer in på journalistik, wiii!" så drog jag en rationell slutsats om att plugga till tentan var uteslutet. Istället sitter jag och dricker kaffe samt springer och byter kläder stup i kvarten för att se snygg nog ut. Jag har nämligen reservupprop för Journalistikprogrammet idag kl 13.00, får jag en plats på programmet så är det idag.
Men jag har förhoppningar i alla fall, för de tar in 6 stycken personer på varje inriktning och det är totalt 8 inriktningar på Journalistik. Alltifrån Nationalekonomi till Religionsvetenskap, jag står som 2dra reserv på Historia-inriktningen och man tycker ju att 2 personer borde ha tänkt om och hoppat av linjen så att lilla jag ska få en chans att bli Journalist.

Så håll tummarna runt 13.00-tiden för mig idag, snälla.


Kom-men-tera
Postat av: Mariha

Oh va spännande Emma !

Jag håller tummarna för dig ! :D

2011-01-17 @ 12:05:39
URL: http://skrivbehov.blogg.se/

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0