Glass i lass

i onsdags, i går var jag på en utomordentlig mässa vid Älvsjö. Gastronordmässan.
Tänk er en hall, en riktigt stor hall, FULL med mat. Alla typer av mat. Skinka, kött, potatis, räkor, fisk, godis, pasta. Och det bästa av allt var att man fick ju smaka hur mycket som helst. Jag tror jag slog något personligt rekord i att äta småplock av kallskuret och glass.

Jag blev nämligen inbjuden av min far som var där och representerade SIA-glass, då han gör reklam för företaget.
Hur som haver så fick jag smaka massa glass (laktosfritt, för min del). Och jag smakade även SIA:s nya smak: Honung och Chevré.
Jag vet, visst låter det läskigt. Dessutom skulle den serveras med flingssalt som lätt strössel.
Men det var en riktigt god vaniljglass med tydlig eftersmak av chevréo, sega bitar av honung och pinjenötter. Riktigt god, i den lilla glassbägaren man fick den i.
Men saltet då, funkar verkligen salt i glass? Det är typ som med havssalt i mörk choklad eller i cupcakes, det funkar. Det är riktigt gott när man får en liten saltbit på tungan som blandas, i detta fallet, med kall chevréglass.

Pappa bad mig betygsätta glasslassen, och chevréglassen får 4 av 5 toastar. Roligt och annorlunda tänk bland glassorter, jag gillare.


Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0