dagar som passerat

Sist jag skrev här så hade vi varit till Figueres och besökt Dalí-museet, det var i onsdags. I dag är det söndag och jag tänkte ge en snabb genomgång av vad som hänt sedan onsdagen.
 
- vi bakade kanelbullar i torsdags, då det var kanelbullens dag. Jag, Agnes och Anna åt upp 17 st på 20 minuter.
- jag träffade Emil som kom till Barcelona innan han sticker till Sydamerika.
- i fredags kom Agnes syster, Anna och hälsade på, hon stannar tills måndag.
- jag och Anna (inte Agnes syster, utan kompisen) gjorde en barrunda i fredags, vi började på Rosa Raval med mojitos, sedan mötte vi upp Madeleine på Zelig och efter det avslutade vi på Marmalade där jag och Anna drack de godaste hallondrinkarna!
- i lördags var jag BAKIS, åt brunch med Anna (kompisen) samt tittade på fyra filmer: 500 days of summer, the intouchables, the avengers och moonrise kingdom.
- jag träffade även Mina i lördags på Rosa Raval (igen, heh) och drack mojitos (igen, heh), där träffade vi på några svenskar som studerade tillsammans med Mina, någon jobbade på American Apparel. Jag blev avundsjuk.
 
I dag har jag kollat på ännu en film: God Bless America, jätteläskig och obehaglig film. Ska nog ta bort den från datorn.
Men jag har faktiskt också varit utanför dörren, jag skulle gå till en affär där de säljer en jättefin klänning, så jag promenade dit för att se om de hade öppet, men det hade de inte. Eftersom det är söndag så är allt stängt, men det var mysigt att gå runt lite. Jag promenerade själv för en stund, köpte glass och gick i solen och filosoferade. 
 
Nu laddar jag inför fotbollsmatch, Barcelona FC - Real Madrid. Jag och alexandra tänkte äta mat på en fotbollsbar och kolla på matchen, tydligen är det "the match of the year". Coolt.
 

Emil i Ciutadella-parken

Våra fina och goda kanelbullar

Anna och Madde på Zelig i fredags

Detta kan ha varit den godaste brunchen jag någonsin ätit

Till den goda brunchen drack jag en smoothie, hur underbart god som helst

Väldigt många mojitos inne på Rosa Raval, där jag börjar bli bundis med bartendern
I dag när jag strosade runt i staden köpte jag en frozen yoghurt-glass, den var (som ni ser) helt underbart god!

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0