kaféjakten

Hola!
Jag har varit på kaféjakt och funnit två kaféer, varav ett jag är helt förälskad i. Det ena ligger i Gótic, det andra 2 minuters promenad från vårt hem, i Universitat. Det är det andra jag är kär i, det heter Cosmo och fullständigt kryllar av hipsterstudenter med skäggstubb och kläder från American Apparel och TopShop, de har ett galleri samt det är färgglatt överallt. Jag älskar det stället, jag kommer att hänga där flera gånger i veckan framöver, det har jag bestämt.
 
Det andra kaféet, som ligger i Gótic, heter Cafés del Bages och där var det röda väggar, en engelsktalande person i baren (!!!) och de spelade klassisk musik. Det var också trevligt, men Cosmo slår detta kafé med hästlängder. Ni kan få bildbevis.
 
Kafé #1, Bages:


Nästa kafé är ett ställe som jag hittade på nätet, av en tjej som bloggar. Detta kafé heter Cosmo - och jag är kär i stället. De spelar Bon Iver och Beach House i högtalarna, och det kryllar av studenter med skäggstubb och kläder från TopShop. Mycket färg på insidan och det finns även ett konstgalleri som man kan snoka runt bland.
 
Den lilla krabaten på kaffekoppen är Cosmo's symbol och maskot, ett litet spöke med fyra ögon.
Jag ska försöka ta lite bättre bilder inne på Cosmo, så ni verkligen förstår hur underbart det där kaféet är.
 
pok.
 

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0