svennebanan

I lördags sov jag till 12.00 och vaknade av att agnes snällt strök mig på ryggen och sa "Emma klockan är 12, vi MÅSTE gå upp. Jag löd min spanska fru så snällt och gick upp och drack mitt pulverkaffe (som jag förresten måste byta ut och köpa en kaffebrygg istället). 
 
Efter morgonen så promenerade jag och agnes i störtregnet mot en riktigt svensk lördag i Barcelona. Vi gick till en restaurang som heter Pappa Sven där jag åt köttbullar, potatismos, rårörda lingon och brunsås. Till fick man russinbröd och jättegod mjukost.
 
Väl inne på restaurangen så satt massa fina bilder från Sverige och man kunde köpa svenskt godis. Jag och Agnes köpte Estrella-chipsdip, en påse gott & blandat samt en kexchoklad. Efter Pappa Sven-besöket så gick vi till H&M där jag köpte mig ett par byxor och två tröjor, och där slutar därmed vår svenska dag.
 
Mot kvällen var vi så firnuliga att vi drack Estrella-öl och dippade chips i Estralla-chipsdip. Vi har druckit estrella och doppat chips i estrella, möhö!
 
 

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0