at the coffeeshop

Sitter nu på kaféet ännu en gång. Internetabstinensen blir bara större ju mer man är utan det. Jag har semiarium i morgon och är fett stressad över att vi inte har internet ännu, grejen var att jag till en början tänkte "men jag kan väl ha semiarium på kaféet?". MEN, eftersom det finns någonting som heter siesta i detta land, så har kaféet inget gratis WiFi mellan 13.00 och 16.00. Mitt seminarium börjar 13.00 och håller på till 14.30 - jag kan alltså inte ha seminarium på kafét. Dessutom så skramlar det hemskt mycket från diverse porslin och tallrikar.
 
I dag vaknade vi av att det spöregnade och åskade, jag visste inte ens att det fanns åska i detta land (Spanien är likamed värme och sol för mig). Men hur som haver så åskade det och söta Alexandra är tydligen livrädd för åska så hon vägrade till en början lämna huset. Tills slut så slutade det regna och nu tittar faktiskt solen fram, men det är ganska kallt ute - inte så kallt att man behöver jacka, men i alla fall långbyxor. Spanjorerna går ju självklart i full mundering med sjal och jacka och hela konkarongen, "töntar" tänker jag.
 
Jag sitter och funderar på vad jag ska äta till middag, jag har tre alternativ som cirkulerar i huvudet.
1. Pannkakor
2. Potatis- och Jordärtskocksoppa
3. Korv och makaroner
 
Det skulle vara huuuuuuur gott som helst med pannkakor, men det är så krångligt att fixa allting till det. Med tanke på att inget står på engelska i matbutiken så gör man en grov chansning varje gång man går och handlar. 
 
Men i går så handlade jag lite snacks och en flaska rödvin som jag och Agnes delade på mot kvällen. Vi spelade en version av Canasta, drack rödvin och jag åt i princip upp en HEL chervérulle själv. SJÄLV! Jag fick så djävulusiskt ont i magen mot kvällen att jag inte kunde sova, jelp.
 
I kväll blir det inte en hel rulle chevré, men kanske en hel smet pannkakor. Vi får se vad jag slänger ihop.
Nu ska jag fortsätta med att snoka runt så mycket jag kan på facebook och kolla alla "viktiga" bloggar innan matplanerna blir till verklighet.
 


(Jag råkade säga fel när jag skulle beställa, så nu sitter jag i hörnet och skäms med min take-away-kopp)
 
puss och kram

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0