Farfar på besök

Buenos días!
Jag kan börja med att göra en uppdatering om mina vader: fortfarande ont. Djävulspromenaden gav mina vader vad de tålde, så nu kan jag inte stå på tå utan att få att sendrag som gör att man vill skrika och falla ner på knä. Men förhoppningsvis går det över snart och då kommer jag ha de starkaste vaderna i Raval!
 
Som rubriken avslöjar så är min underbara farfar på besök här i Barcelona, hans sambo, Ulla-Britt är också med. De kom i går runt lunchtid, innan så satt jag på vårt kafé Mucci's, som ligger i samma byggnad som vår lägenhet och drack en kaffe och åt en himmelsk croissant. Den var säkert nybakad för den doftade underbart, var varm och alldeles helt fantastisk god och frasig. En bra frukost, kan man säga.
Men frukosten var långt ifrån höjdpunkten från gårdagen, min kära farfar hade nämligen tagit med sig två paket leverpastej till mig, åååh! Folk som har bott med mig kan endast förstå min kärlek som jag hyser till leverpastej. Jag kan även avslöja att ett halvt paket är uppätet. Jag kom dock på, i panik, att jag måste ju spara på detta och ta tillvara på att det faktiskt ligger leverpastej i kylskåpet. Så jag ska därför inte superäta leverpastej, utan ta lite åt gången så jag får njuta länge. (jag ÄLSKAR verkligen leverpastej)
 
Annat som hände i går var att det var sista dagen på Mercé-festivalen, så det var massa grejer som hände under både dagen och kvällen. På dagen så tog jag farfar och Ulla-Britt till placa de Sant Jaume, i Gótic, där de hade Katalanska människotorn. det var olika kyrkor från staden som tävlade i att bygga torn så snabbt som möjligt. Lite knäppt, men tufft. Dock satte man hjärtat i halsen när det var barn som klättrade högst upp i tornen. De hade dock hjälm som tur var.
 
Mot kvällen var det sedan en jättestor parad med gigantiska träfigurer som tågade runt hela staden, som tur var så samlades alla dessa figurer utanför vår gata, så när vi skulle gå och äta middag så kunde man patsera mellan dessa läskiga trämonster och titta och peta på dem. När det var middagsdags så hamnade vi på mitt älsklingsställe Rosa Raval och åt mexikanskt, det börjar dock bli lite genant då bartendern känner igen mig. Jag är inte där SÅ ofta, bara helt-okej-ofta.
 
Läskiga träfigurer på vår gata.
Människotorn i Gótic
LEVERPASTEJ!
Fin-farfar på Rosa Raval
 
I dag blir det stranden och mycket läsa i kurslitteraturen, förhoppningsvis lite god tapas också. 
 
Ha det underbart, det har jag!
 

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0