internet failure

Vårt internet är dött. fan. Eller, vårt och vårt internet är det väl inte. Vi har använt oss utav grannens (ängelns!) WiFi som jag så snällt fick använda till att deltaga på mina semiarier (eftersom jag går en internetbaserad kurs så är internet en ganska stor del, och VIKTIGT att ha, nu när jag är här), men nu har vår fina granne åkt iväg och även stängt av sitt WiFi, så nu sitter vi internetlösa i vår lägenhet och jag börjar få smått panik över detta då jag har seminarium i övermorgon.
Sedan kan man ju fråga sig varför vi inte har vårt eget WiFi, och det är just på grund av att vårt hyresvärd vid MyBarcelonaInn är helt superduperkass på sitt jobb. Vi blev lovade internet när vi flyttade in, en av anledningarna till att vi valde just den här lägenheten, men nu är vi inne på vecka tre i Barcelona och vi har fortfarande inget internet. Vi har klagat och klagat och klagat till vår hyresvärd, men hon inget gör. Tydligen håller de på och byter nätverk i hela huset (därav borrandet på morgnarna som stör min skönhetssömn) och det är inte förrän efter det vi kommer kunna få en router installerad i vår lägenhet (och jag känner att jag inte heller kan lita helt på att den routern komma installeras så fort).. Jag stämplar bara ett stort "SUCK" över denna internetsituationen.
 
Just nu sitter jag och Agnes och trängs på ett kafé som ligger i samma hus som vår lägenhet, här har de gratis WiFi och det är väl här jag kommer att tillbringa mina internetsessioner i framtiden, tills vi får grannens (eller vårt eget) internet tillbaka.
 
Det som har hänt sedan sista uppdateringen är att:
- Jag och agnes testade på att laga egen Tortilla de Patata, den blev god men ful.
- Min röst är mycket bättre och förkylningen är på bättringsvägen.
- Den hemska boken på engelska är snart slut och det är vi GLADA över.
- Jag har druckit café con leche i princip varje dag.
- Jag har även hittat laktosfri mjölk i vårt matbutik som smakar jättegott, det är vi också GLADA över!
- Jag har hittat ett wokställe där de gör helt underbart god wok, yummie in my tummy.
 
Så för familj, vänner och släktingar: Jag är inte död, jag har bara inget internet. Jag har det bra annars, dricker mojito, pluggar och försöker ligga på stranden så ofta jag kan! Vi har det bra, oroa er inte.
 


Puss & Kram!

Kom-men-tera
Postat av: Anonym

Skönt att höra. Fortsätt med att ha det bra. Många långa kramar från mamman

2012-09-19 @ 10:45:01

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0