oversleep

Herregud, jag är så trött! De senaste dagarna har jag och Agnes gått hemskt mycket, vi har i princip promenerat överallt och Barcelona är en stor stad. Mina tunnelbane-fötter har inte fått känna på förhårdnader av detta slag på länge. Just i dag har jag och Agnes promenerat och haft picknick på Montjüic (judarnas berg), 200-isch meter över havet. Det var jättefint och mysigt men VARMT, inte för att vara den som är den, men jag skulle gärna vilja ha lite mindre värme (men solen får gärna vara kvar) så man inte svettas ihjäl i solen och sedan får en chock när man går in i affär med den full fungerande AC som står på 23 grader = snorig näsa som nyss är piercad.
 
Hur som haver, trevlig dag i dag. Snart vankas matlagning, lite plugg och en film eller två. Men för att tala om dagen i går - shit pommes frittes! I går var det den Katalanska nationaldagen, och då Barcelona är Kataloniens huvudstad så var det hemskt mycket folk här. Jag läste (i en bok eller på internet, eller var det nu var) om att folk typ valfärdar hit bara för att fira nationaldagen. Det kommer tydligen 2 miljoner katalaner hit för att fira, demonstrera osv, och det var flaggor överallt. Verkligen överallt.
På kvällen åkte jag och Agnes till Arc de Triumpf för att vi visste att det skulle hända något där runt 21.00, men det var så mycket att det blev panik och kaos det första som hände när vi kom. När man exempelvis kom upp med rulltrappan så blev det stopp när man kom fram för att det var så mycket folk, grejen var att ingen visste ju att det tog stopp där uppe så folk fortsatte komma med den där förbannade rullstappan. Folk började skrika och greja, men när man väl kom ut ur den hemska folkmassan och in i den mindre folkmassan gick det bättre.
 
Rolig, läskig och en liten annorlunda dag i går. I dag blev det en lite lugnare och mysigare dag.
 


Gullagnes från i dag när vi var uppe i Montjüic.
 
 
beso y abrazo.
 
 
 

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0