På plats

Nu är det första kvällen som barcelona-bo. Eller, det var det väl i går också, men då var det så mycket fix och strul med lägenheten och internet osv. Men nu, äntligen, har vi lägenhet, internet och en nyrustat kök!
I går när vi kom till lägenheten så fick vi vänta i cirka en och en halv timme på att vår husvärd skulle komma och släppa in oss, och när vi väl kommer in så finns det inget internet - panik! Jag skulle ju ha seminarium dagen efter (i dag) och MÅSTE ha internet för att kunna koppla upp på skolans intranät, men det kunde inte husvärden fixa så vi tog tag i det med egna händer. Vi frågade så snällt grannen under oss om vi fick tjuvåka på hennes WiFi, och det fick vi också.

Så i dag har jag haft seminarium och det gick super, annars hade husvärden fått sig en omgång. Efter seminariet så promenerade jag och Agnes runt lite i stan i hopp om att hitta stranden för att sola och bada lite. Vi hamnade på en matmarknad där jag varit förut, kul att känna igen sig, där köpte vi Kinder-Egg-glass och Hallon-frozen-yoghurt och promenerade tills vi hittade stranden. Där somnade jag med vind i håret och allt var underbart.

På vägen hem igen handlade vi massa mat, jag köpte lite färska grönsaker och kallskuret. En flaska Cava fick följa med också, den kommer nog drickas under lite kortspel - jag och Agnes köpte nämligen en fin liten kortlek med damer på som vi ska nöjas med under kvällen. Ingen utgång i kväll.

I morgon är det plugg på stranden som gäller, det ska bli nice.

Adios amigos och puss på er.

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0