Ringar och dans

Gangnam Style. Herregud vlken hit! I fredags när Alexandra kom på den briljanta idén om Mojitokväll hos oss så spelades gangnam style på repeat ett antal gånger under kvällen. 
I fredags var det alltså drinkkväll hos oss där Alex hade bjudit in några jobbkompisar, vi drack mina egengjorda mojitos (som svägerskan Tove ska ha ALL cred för!) som jag fick några tummen-up för.
 
Efter hemmadrickandet så skulle vi bestämt till en "asbra bar", och vi började promenera mot denna väl omtalade bar. Problemet var att ingen hittade dit. Ingen av oss 8 halvfulla mojito-svenskar hittade dit, men det gjorde inte heller någon annan som bodde i Barcelona. Vi frågade kanske 5-6 stycken om vägbeskrivning och vi fick olika varje gång. Till slut gav vi upp och satte oss på en halvdaskig irlänsk bar där vi inte varade så länge. Kvällen slutade i alla fall med att jag och Alexandra ställde oss och lagade stormiddag 05.00 med stekta grönsaker och pasta, den ni!
 
I lördags bestod dagen av att vara bakfull och ligga på stranden, vi skulle ha haft picnic i Ciutadellaparken, men ingen orkade. Så det blev hemmakväll med Djävulen Bär Prada och massa godis. Värt.
 
I dag blir det pluggeri för min del, ska läsa en heeemsk bok på 600 sidor som är skriven av ett par snorkiga engelsmän som alla studenter skulle ogilla.
 
beso y abrazo.
 
Min och Agnes tapasmiddag i fredags.
 
Agnes gör vår Barcelona-tribut-gest.
 
Min näsa börjar smått läka, nu kan jag (typ) klia mig där utan att gråta.

Kom-men-tera
Postat av: tove

Nu verkar ha det så himla bra! Kul att mojitosarna blev goa :)

2012-09-09 @ 13:59:11

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0