Tapas och vin

I morse, klockan 07.00, skrek Kent i mitt öra, de skrek att jag skulle gå upp och skriva PM. Och det gjorde jag också, men herregud vad trött jag var. Alexandra gick upp två minuter innan mig och hostade ikapp inne i badrummet. Innan hon sprang iväg för att uträtta vuxengrejer på banken hjälpte jag flickebarnet att hälla upp lite vatten i flaska, har man inte vattenflaska med sig under dagen så kreverar du i värmen!
 
Det känns bra när man snokar runt på facebook och ser hur alla sverigebor har tagit fram höstjackan, jeansen är på och de bruna läderstövlarna som passar så bra till den stickade mössan. Här strosar jag och Agnes runt i klänning och äter Kinder-Egg-glass och svettas ihjäl. I går var det 31 grader. Vi låg på stranden och fick färg i ansiktet som poppar fram mina fräknar runt näsan. 
 
Nu sitter jag väntar på att mitt seminarium ska starta och sedan längtar jag tills kvällen, då jag och Agnes ska ut och äta go'middag på en tapasbar som inte ligger alltför långt från vår lägenhet. Där blir det oliver, potatiskaka, kallskuret med annat götta till en tillbringare Sangria, fan vad jag älskar min livssituation.
 
Lite tidigare maträtter som vi hunnit med i Barcelona:


 
Puss och kram.

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0