you can have everything

Åh! Det är lite svårt att beskriva gårdagen, för den var helt underbar!
Dagen började med att jag sov länge och skönt i min och agnes underbara dubbelsäng, efter det så mötte jag upp madde (alexandras jobbarkompis) och tog en kaffe på Starbucks. Jag har nu ÄNTLIGEN hittat ett ställe där de har "vanligt" kaffe och som faktiskt smakar kaffe, caffé americano con leche = typ som svenskt bryggkaffe med mjölk. Helt underbart. Och efter att jag och madde suttit där och snackat skit i en halvtimme så kommer agnes som jäktat från stranden, sedan kom även anna, sandra och oskar (också jobbarkompisar till alexandra och madde). Efter att vi alla möttes upp så började vi the walk of our lives. Vi GICK från oss ändå upp till Parc Güell, det är svårt att förstå hur långt det egentligen är. Det är ungefär 5 km dit och uppförsbacke heeeelaaa vägen, jag kan lätt säga att vaderna är ömma i dag.
 
Hur som haver så hade vi det väldigt mysigt när vi väl kom dit, vi gick högst upp (så klart) i parken och hade köpt med oss lite picknick och lite rosévin som vi drack i plastkoppar. Vi lyssnade till musikanter som var klädda i leoparddräkter och hade katter som sidekick. När vi gick ifrån Parc Güell tog vi, tack och lov, Metron tillbaka hem. Väl hemma så hann man andas ut i cirka en halvtimme, sedan kom Anna och Madde hem till oss för att dricka vin och ladda inför en konsert. "Konsert?" tänker ni, och ja det skulle vara en gratiskonsert på kvällen i Encants och gissa vilka som spelade? Inte vilka som helst, utan THE KOOKS! The Kooks hade gratiskonsert i Barcelona, jag älskar att bo här.
 
Så vi gick på gratiskonsert där det var hemskt mycket folk, men även hemskt billig öl. Konserten tog plats vid Estrellas Bryggerifabrik så du kunde köpa öl för 1€, helt plötsligt blev konserten bättre än vad den redan var.
Efter spelningen så gick vi ännu en djävulspromenad från konserten till en bar i El Raval (Zelig, en gaybar där Madde är stammis och känner alla, typ), så vi promenerade ytterligare 5 km. Mina fötter och ben är HELT SLUT i dag. Så just nu har jag suttit på Starbucks i 2 timmar och druckit caffé americano och lånat deras Wifi.
 
I kväll blir det hemmakväll och vila benen, äta guacamole och titta på film.
 
 
Nu ska jag läsa DN.se, puss!

Kom-men-tera
Postat av: tove

du verkar ha så sjukt avundsvärt liv just nu. men man blir glad av att läsa!

2012-09-24 @ 19:09:27

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0