Svenska stunder

Okej, jag har varit hemsk dålig på att uppdatera, men ska jag vara helt ärlig så har jag inte haft tid eller, för den delen, velat skriva något heller.
Det var helt underbart att få träffa Anton igen, obeskrivlig lycka. Jag fick även träffa mor och far, vilket också kändes bra inombords. Några vänner träffades också och det kändes hemskt bra att få krama om dem samtidigt som man sniffar dem lite i håret.
 
Det var hemskt kallt, när jag klev på planet i Barcelona så var det cirkus 20 grader och när jag klev av planet kl 23.15 i Nyköping så fick jag en CHOCK! Det var så himla kallt! Och det fortsatte att vara kallt hela vistelsen (förutom när jag åkte till paris dvs.), men det kändes bra att få linda in sig i en varm och stor halsduk, ta på sig mocka handskar och trä en mössa över nytvättat hår så det inte skulle frysa och gå itu i kylan.
 
För att beskriva vad jag gjort nu i nästan två veckor i Sverige så har jag framför allt fikat och umgåtts med folk, mest anton, men även annat folk. Jag har varit på konsert på Berns, där Beach House spelade - det var hemskt bra! Kollat på bäddsoffa med Helene, spelat tv-spel, ätit brunch med sarah och julia, fikat på Gildas med johanna.
Jag har ätit på en tapasrestaurant på söder, jag har varit på spanskt-tema-fest (där jag till slut blev en pirat), jag har pluggat och även: tagit det lungt.
 
Det finns inte så mycket annat att framföra, jag levde mitt vanliga liv när jag var på "semester" i Sverige, nu lever jag mitt ovanliga, spanska liv i Barcelona igen. Jag ska berätta om Parisfestivalen också, men det kommer senare. Blir så mycket bilder annars.
 
Men nu är jag tillbaka, det känns helt okej bra! Mor kommer på lördag, det känns väldigt bra.
 
Puss
 

Jag träffade Lukas på flygplatsen i Barcelona, han skulle flyga hem till Sverige. Kul med en flygkompis!

Mycket fikastunder på Esaias, bland annat croissants och capuccinos

Jag har myst i vår lägenhet, här får ni se hur underbart fin den är!

Jag har varit på tefika hos Helene, hon bjöd på citronte och gifflar.

Jag har virkat mig en halsduk, en stor en! Här hade jag precis börjat på den.

En Helene som inte ville vara med bild

Jag och Anton har varit ute på höstpromenader där man både fryser och är varm

En skitsöt Johanna som jag tog världens längsta, och världens godaste, lunch med!

Kom-men-tera
Postat av: uj / brus

ååååh, det var så bra att du var hemma! och snart är du det igen och DÅ ska vi också dricka kaffe på esaias! (älskar att den trevliga ägaren alltid delar med sig av varje kaffesorts livshistoria när man fikar där. han känns sjukt genuin)

2012-11-15 @ 23:03:38
URL: http://www.bruskollektivet.blogspot.com

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0