IKEA

Vi (jag, Agnes, Mina) åkte ut till IKEA i går och gick runt bland Billy's-hyllor, ÅT KÖTTEBULLETALLRIK (där man fick en liten svensk flagga i en av köttbullarna) och köpte lite svenska matgrejer. Det var helt underbart, jag stortrivdes. Vi fick se lite svenska ord och även bokstäver å, ä och ö, som jag fakitskt saknat lite.
 
Vi satt i soffor, lekte att vi hade balkong, men vi upptäckte även att IKEA i Spanien är dyrt! Mycket dyrare än i Sverige, blev lite besviken faktiskt. Sovlakan som i Sverige kostar 100 kronor kostar 29.99 € här (250-isch kronor), men det var fortfarande ganska mycket fok som handlade där ändå, IKEA kanske är billigt här i alla fall. 
 
Du kunde äta en Viking-meny, som en riktig svensk!Köttbulletallriken var höjdpunkten på heeeela dagen! Det var underbart gott och lingonsylten var perfekt! Där syns även den fina lilla svenska flaggan!
 
Agnes och Mina åt rabarberpaj respektive laxrulle med kaffe och apelsinjuice. Jag drack IKEA's läsk som man fick fylla på hur mycket helst (som vanligt)

Mina i väntan på bussen hem, lite shopping blev det ändå!
Jag köpte lite drottningsylt (till pannkakstorsdagarna a.k.a i dag!)
Det fanns även chokladkex som liknande ballerinakex, de var jättegoda och håller redan på att sina i skafferiet.

Det blev IKEA's duschcreme också, så man luktar lite svensk.

Men det absolut bästa av allt är att jag köpte Kalles Kaviar! Mina frukostägg har känts så nakna utan kaviar på, nu kan jag äntligen äta en macka med ägg och kaviar på, som det ska vara!
 
Senare på dagen så sprang jag till Tiger, en dansk butik som påminner mycket Lagerhaus, och köpte virknål + garn. Så när jag inte pluggar nu, så jobbar jag på en halsduk till vintern.
 
Nu ska det gräddas pannkakor med drottningsylt till, fin torsdag!

Kom-men-tera

om du behagar

namn
bli ihågkommen

@? (osynlig)

besöksadress:

kommentar

Trackback
RSS 2.0